Just joo.. Mä oon saikulla toista viikkoa jalkojen takia. Tai no siis viime ma olin töis melkein koko päivän ennen lekuria ja nyt tälläviikolla kans, ennen kuin pääsin lekurin pakeille. Molemmissa jaloissa on sitten jonkuu kalvojen tulehdukset eli jaloilla ei kärsi olla juurikaan ja paikalla olles jomottaa ja kolottaa, myös istuessa. Liikkelle lähdöt on tuskaisimmat sekä se paikallaan seisominen. Viimeviikolla olin tulehduskipulääkekuurilla ja nyt sit mennää Panacodilla. Kortisonia ei kuulemma voi laittaa ko kipu on sisäsyrjissä eikä kantapäissä. Et sillai..saa nähä kuin kauan menee kun paranee, viikossa ei tapahtunut mitään vaikka en ollu jaloillani muutakuin ne pakolliset vessakäynnit ym siirtymiset. Isäntä hoiti sit kotia ja sällin tarhaan ja takas etc. 

Ainut positiivinen juttu täs on et kun on ollu tarpeeks tylsää ni oon saanu käsitöitä tehtyä ja jopa olen yhden UFOksi muodostuneen virkatun pontson saanu melkein valmiiks ja oma viimesyksynä (häihin) valmistuneeks tarkoitetun shaalin edistymään aikalailla, josko jopa sais valmiiks..ko ois vissiin kyseisen hääparin jälkikasvun nimiäiset tiedossa tänä syksynä ;D

Telkkaria on tullu tuijotettuu (kutoessa) tylsistymiseen asti sekä oon aloittanu lukee uudelleen Sookie Stackhouse kirjoja.


Maanantaina sitten (ettei elämä ihan tylsäks pääse) jääkaappi sanoi työsopparinsa irti. Pakkanen onneks ei ollu samaa mieltä sen kanssa ja jatkoi omaansa. Ois ihan pikkasen lisävitutusta aiheuttanu mun n 5kg mansikkapakasteiden menetys. Nyt ne on mummulas evakos ja jääkaapin sisältö roskissa.

Huomasin siis maanataina iltapäivällä kun tulin kotio töistä, et jääkaappi on oudon lämmin. Ilta meni sit siinä vaihtoehtoja miettiessä, lämpötilaa seuratessa. Lämpötila ei pysynyt paikoillaan, vaan seilas sit pakkasen ja plussan väliä, ko termostaattia käänsi isommalle ja pienemälle. Päätettiin et hommataan uus, eikä korjaajaa kutsuta katsomaan.

Tiistaina oli muutenkin apinan korvien jälkitarkastus ni samalla sit  käytiin parissa kodinkonekaupassa kysymässä toimitusaikatauluja. Kun ei sitä nykypäivänä ilman jääkaappia oikein pärjää, ni se oli saatava mahdollisimman pian. Kolmannessa tärppäs ja kauppa hoidettiin alle 5 minuuttiin. Toimitus sovittiin tälle aamulle.

Koko reissusta selvittiin alle kahen tunnin, siis jääkaapin ostosta, jälkitarkastuksesta sekä ulkona syömisestä (yllättäen oli helpointa hoitaa syömäpuoli noin). Jalat vaan oli sit illalla hurjan kipeet, mut minkäs mahtoi, pakko mikä pakko. Isännän jos yksin ois lähettäny ostaa ni mitä lie siitä ois tullu, ko ei ilman näkemättä kaappia voi päättää vaikka kuin netistä erivaihtareita tutkiskin.

Jääkaappi tuli aikataulussa tänään, vanha läks ja mä jäin äitini kanssa ihmettelemään keskellä keittiöö näköttävää kaappia. Muovien purkaamisen jälkeen edessä olikin yllätys, komea klommo toisessa kyljessä. (me ei siis alkujaan mistään asennuksesta alettu enää maksaa, kun se ei oo muuta kuin töpseli seinään..) Ei muuta kuin soittoa myyjäliikkeeseen ja kyselemään et mites tää asia hoidetaan. Itse kyseinen myyjä kuulemma tuli  vasta puoleltapäivin paikalle ja lupasivat että he soittavat sitten heti minulle.. Myyjä soitti sitten varttia vaille kaksi ja kyseli millasia korvauksia halutaan.. Isäntä saneli mulle jo puhelimes aiemmin ehdot eli joko niin, et saadaan satanen hinnasta alennusta (ei ollu mikään halpa kumminkaan) tai uusi kaappi samantien, koska ilman ei enää voida olla. Alkujaan selitti et vasta pe tai la ois mahdollista, mut loppujen lopuiks kaappi tulee huomenna ja vaadin että tuovat miehet myös purkavat tälläkertaa muovit jotta näkee heti että kaappi on ehjä.

Nyt on sit toi kaappi keskellä keittiöö ja päällä, et saa ees yhen litran maitoa sinne ja mun synttärikakun (jos sitä nyt jää) ! Tälläkertaa siis joku kaupan versioista kun ei omaa oikein voinu leipoo kyseisestä tilanteesta johtuen..

Loistava synttäripäivä vaan, ko kasvaa k**pä ottas ihan vaan ketutuksesta. .