Lähettiin tänään aamusta jo Arabian tehtaille tutustumaan. Isäntä hetti meidät sinne autolla. Matkassa oli mun ja Santun lisäks mummi.

Oltiin siä hiukka ennen kymmentä ja jonoakin oli jo ovella. Käytiin viemässä takit narikkaan ja jonotettiin hetki, ni päästiin kiertämään itse tehtaan puolelle kattelee kuin niitä kipoi ja kupei tehään ;)

Mä näin sisään meno jonossa ekaks peruskoulun ruotsin/saksan maikan, nimee en muistanu ni en kehdannu tervehtiä ja sitten sisällä jonotettiin tehdastutustumiseen amisluokkakamun kanssa. Ei hän näyttänyt muistavan ni en sit menny sanomaan mitään myöskään hälle, kun en mä hänenkään nimeä muistana :P (mulla on äly huono nimimuisti).


Kävin kysäsees samalla parista leimasta, ko mulla on kaks munakuppia ja en oikein ollu varma miltä vuodelta se toinen on. Toisesta sain muutakin tietoa, mut just ny en muista minkä niminen sen suunnittelija oli ;D Siellä oli siis vanhan Arabian tuotannon tunnistusta ilmatteeks ja sit sai museoonkin mennä käymään, tokihan sekin tilaisuus käytettiin hyväksi.


Näitähän me siis alkujaan lähettiin kattoo

Mut siinä kävi sitten niin ettei Santi uskaltanu mennä ees lähellekkään :( vaikka kovasti odotti näkevänsä !

 

Ryystetiin sumpit sit siinä kahvilas ja syötin tolle ruuan. Kahteltiin viä myymälä läpi, mut mitään ei matkaan tarttunu sit kumminkaan. Olin päättäny sen uuden Seikkailu muumikannun hankkia tuolta nyt, mut eipä niitä ollu siä myymäläs, vain siellä näyttelyhallis.

Kotio tulles viä täällä päässä käpyteltiin kaupan kautta, ko Sande sammu päikyille busas ja himas sit odotti valmis ruoka !